Prijs- en margedruk
De behoefte van de klant (van uw klant) is in de afgelopen jaren onder druk van de crisis enorm veranderd. Budgetten zijn dalende en alle inkoopactiviteiten worden daarom scherp tegen het licht gehouden. Uw klant moet mee veranderen en dat merken uw commerciële medewerkers in zijn oriëntatie- en inkoopgedrag. Dus, verkoopplannen en verkoopgesprekken vragen om een aangepaste invulling en uitvoering. Uw commerciële medewerkers hebben nieuwe commerciële vaardigheden nodig – en op een hoger niveau – om prijs- en margedruk tegen te gaan en verkoopresultaat op budget te houden.
Verkoop toegevoegde waarde!
U heeft inzicht nodig welke methodieken en vaardigheden u het best kan inzetten om uw commerciële doelstellingen te realiseren. Onze commerciële trainingen gaan in op de veranderende inkoop behoeften van klanten en zijn erop gericht prijs- en margedruk tegen te gaan zonder het sales budget uit het oog te verliezen. Onze doelstelling (en resultaat) van onze trainingen is dat uw commerciële medewerkers beter in staat zijn de toegevoegde (klant)waarde van uw organisatie te verkopen en tegelijkertijd de klantrelatie te verbeteren.