Kopersmarkt in Food & Agribusiness
Rabobank Food & Agribusines: “De food- en agribusiness heeft wereldwijd te maken met een opmerkelijk vraagstuk. Momenteel kampt de sector met trage groei, een zwakke vraag en een groot aanbod.” Het betekent dat ondernemers meer moeite hebben en meer moeite moeten doen om hun producten af te zetten. Rabobank-analist Justin Sherrard: “De oplossing is een grotere focus op innovatie. Innovatie kan voor de mondiale food- en agribusiness de brug slaan tussen uitdagingen op de korte termijn, met onzekerheid en lage groei en kansen op de lange termijn. Innovatie moet zich in de eerste plaats richten op betere technologieën en traditionele research en development. Tevens uitbreiden om nieuwe ideeën op een commerciële schaal te delen en uit te rollen. Ten tweede moet bij innovatie de focus liggen op ondernemingsmodellen die geschikt zijn om nieuwe technologieën en werkmethoden sneller in te voeren.”
Boer zoekt… innovatie en nieuwe klantwaarde
Bureau Klantzicht heeft meer dan 15 jaar internationale business to business marketing opgebouwd in de agrarische sector c.q. agribusiness. Deze, voornamelijk export, ervaring bestaat uit verkoop en management van kapitaalintensieve productiemiddelen voor (turnkey) projecten voor de melkveehouderij, pluimveehouderij, varkenshouderij, paardenhouderij en geitenhouderij. Werkgebied: Europa, Midden-Oosten en Azië. Hoofdactiviteit: het onderhouden en uitbreiden van het internationale distributienetwerk bestaande uit importeurs, agenten, distributeurs en installateurs. In kader van business development werden er marketing en communicatieactiviteiten ontwikkeld ter ondersteuning van het distributienetwerk waaronder het organiseren van beurzen, offline communicatie, direct marketing, email marketing, productintroducties en -demonstraties en bezoeken van klanten (directie, dmu, procurement, inkoopmanager, project manager) aan het hoofdkantoor. Wij kunnen u ondersteunen bij innovatietrajecten en bij het ontwikkelen van nieuwe klantwaarde.