Wereld

Export & Trade als groeistrategie

In internationale markten liggen er voor veel bedrijven kansen voor business development door marktontwikkeling. Zeker interessant als de thuismarkt stagneert, concurrentie toeneemt en het marktaandeel onder druk staat. Maar het kan ook erg lastig en soms risicovol zijn deze markten te betreden en concreet resultaat te bereiken. Daarnaast zijn er diverse vragen te beantwoorden: welke distributiekanalen op te tuigen, hoe moet het distributienetwerk eruit zien, gaan u met importeurs, distributeurs of agenten werken? Of een eigen verkoopkantoor? Of een joint venture? In het kader van exportmarketing zijn er dus veel en complexe vragen te beantwoorden. Naast bedrijfskundige zaken zoals marketing, sales, logistiek spelen culturele aspecten een essentiële rol in het succes of falen. In een groot aantal landen is naast het product, de service, de dienstverlening de persoonlijke relatie vaak een bepalende factor.

 

Internationale ondersteuning

Bureau Klantzicht kent de krachtenvelden van internationaal zakendoen en heeft bij verschillende opdrachtgevers in meerdere sectoren meer dan 20 jaar exportervaring in Europa, het Midden-Oosten en Azië opgebouwd. Wij kunnen daarnaast bogen op 7 expat-ervaring in Australië en in de UK en daardoor ook vanuit een ander cultureel perspectief naar een situatie of probleem kijken. En ook naar een bedrijf die de internationale markt wil betreden. Bureau Klantzicht heeft recent internationaal onderzoek in Europa gedaan naar marktpotentie in de sectoren: pharma, chemie, voeding, installatie, retail, groothandel voeding, chemie, industrie, facility management en de verhuurmarkt. Met deze kennis kunnen wij u adviseren over bijvoorbeeld vestigingsplaatsen of waar een partner te zoeken in een nieuwe markt.