Ineffectieve salesorganisatie?
In uw markt is er sprake van toenemende concurrentie, de behoefte is onomkeerbaar veranderd en daarmee ook het (inkoop)gedrag van uw klant. Verkoop Oude Stijl waarbij de vertegenwoordiger verkoopt wat uw klant vraagt en orders over de geluidsisolerende wanden gooit, voldoet niet meer en is passé. De tijd van reactieve sales is voorbij, proactieve sales is nodig om het verschil te maken. Sales Management Nieuwe Stijl is een strategische activiteit die in samenhang functioneert met andere bedrijfsdisciplines en dat zich verdiept in bestaande en nieuwe behoeftes en deze vertaalt naar winstgevende oplossingen. Een klant heeft meer partner nodig dan leverancier. De Sales Manager, Accountmanager, Telesales Medewerker en hun collegae zullen daarom moeten verkopen wat de klant nodig heeft. Hoe gaat uw bedrijf hier mee om en welke rol sales hierin? En welke zou het moeten spelen om het daadwerkelijke verschil te maken? Wij helpen u met professioneel en resultaatgericht advies, implementatie en coaching.
Resultaatgerichte oplossingen
Wij maken eerst een analyse van de bestaande situatie: de verkoopstrategie, de samenhang met het bedrijfsplan en het marketing plan. Hierbij komen onder andere aan de orde: verkoopresultaten, key performance indicators (kpi’s), sales en accountplannen, klantsegmentatie, verkoopproces, klanttevredenheid, sales funnel, personele salesorganisatie. Vervolgens adviseren wij u hoe uw verkooporganisatie te transformeren naar Sales Nieuwe Stijl dat is geïntegreerd in het businessplan en doelstellingen realiseert. Bureau Klantzicht verbetert commerciële competenties en resultaat op korte termijn en legt tegelijkertijd het commerciële fundament voor de langere termijn.