Effectieve medewerkers
U bent leidinggevende en u wilt de persoonlijke effectiviteit, zelfmanagement of timemanagement van een medewerker of afdeling verbeteren? Competentie coaching kan uitkomst bieden. Door middel van een concreet en meetbaar plan van aanpak gaat de medewerker onder leiding van zijn mental coach aan de slag met zelf gekozen competentie(s). Een competentie bestaat uit een mix van kennis, vaardigheden, persoonlijkheid en gedrag. Tijdens één-op-één gesprekken geeft de personal coach de medewerker inzicht in eigen functioneren, persoonlijke belemmeringen en gedrag. De focus ligt op de persoonlijke skills van de medewerker waarmee hij de taken en activiteiten die bij zijn of haar rol “op de werkvloer” horen, nog beter gaat uitvoeren. Bestaande vaardigheden worden ontwikkeld en nieuwe aangeleerd waardoor er meer zelfvertrouwen ontstaat. Deze vorm van personal coaching zorgt ervoor dat de focus komt te liggen op de kracht en het talent van de medewerker.
Medewerker talentontwikkeling
Met deze vorm van medewerker talentontwikkeling stimuleert de coach van Bureau Klantzicht zelfvertrouwen, rust en acceptatie bij de medewerker. Uw organisatie heeft hier baat bij omdat de bijdrage van deze medewerker zowel in kwaliteit als in kwantiteit zal toenemen. Met andere woorden: een hogere productiviteit en een betrokken collega.
Gestructureerd, concreet en resultaatgericht
Coaching trajecten van Bureau Klantzicht worden uitgevoerd aan de hand een gestructureerd en concreet ontwikkelplan op basis van het T-GROW Coaching Model van John Whitmore. T-GROW staat voor: Topic, Goal, Reality, Options en Way Forward (Wrap-up). In gewoon Nederlands: onderwerp, doelstelling, realiteit, opties en acties voor de volgende bijeenkomst. Wilt u weten welke vorm van coaching het beste past bij uw situatie, neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op.