Marketing & Communicatie
De communicatiemiddelen en dus ook de communicatiemogelijkheden nemen snel toe. Het wordt steeds uitdagender om onderscheidend te zijn. De vraag is op welke manier de ontvanger de boodschap het beste kan ontvangen én onthouden. Het gaat om inhoud, formulering, tone of voice, drager(-s), tijdstip en de frequentie van de boodschap alvorens de ontvanger tot de gewenste actie wordt overgegaan. Een hele uitdaging.
MarCom is een strategische activiteit
Marketingcommunicatie is een strategisch keuze. Het doel is bekend: informeren, confronteren, adviseren, enthousiasmeren, laten accepteren en tot slot activeren. Activeren (to engage) om iets te accepteren, ergens kennis van te nemen, iets te bekijken of iets te kopen (convert). Marketing & communicatiebeleid is deels te baseren op harde feiten, deels op eigen ervaring, deels op visie en deels op verwachting. De verhouding tussen feiten, ervaring, visie en verwachting varieert van product tot product, van dienst tot dienst en van markt tot markt.
Resultaatgericht advies
Bureau Klantzicht heeft relevante ervaring met het interpreteren van feiten. We geven een kritische analyse van visies, markten en doelgroepen om te komen tot de best passende marketing communicatie strategie voor uw organisatie. Kortom: marketing & communicatie advies dat de opdrachtgevers tot succes leidt.