Digitale brochure is verleden tijd
De eerste websites worden nu beschouwd als statische digitale brochures die vooral een outbound marketing functie hadden (veel zenden, weinig ontvangen). Zonder meetbaar rendement. Het gaat nu om de doorlopende interactie met de websitebezoeker. Meet- en stuurbaar. Anders gezegd: dialogue marketing. Internetmarketing is een onmisbare strategische activiteit voor elke organisatie die in gesprek met zijn doelgroepen wil blijven en groeiambities heeft.
Dialoogmarketing is de toekomst
Investeren in online marketing is niet het bouwen van een nieuwe statische website maar het optuigen van een specialistische en dynamische internetorganisatie waarbij de dialoog met de klant (klantcyclus: reach, attract, engage, convert, retain) centraal staat. U kunt als organisatie zelf investeren in een internetorganisatie maar u kunt dit ook (gedeeltelijk) uitbesteden. Wij kunnen adviseren wat op dit moment het beste bij uw organisatie past.
Uw strategie meetbaar en stuurbaar
U wilt een online strategie met concrete meetbare doelstellingen. Hiervoor is de Internet Scorecard ontwikkeld. Dit model vertaalt, meet en stuurt op succesfactoren en kpi’s in vier perspectieven.
Financieel perspectief Welke rendement wilt u realiseren? Wat is de verwachte omzet, de hiervoor benodigde investering en uiteindelijke gewenste winst? Uw doelstellingen kunnen per campagne, bezoeker, order en klant worden gespecificeerd.
Klantperspectief Wat is de optimale klantcyclus? Wij kijken naar gerichte campagnes en alternatieve kanalen om te zorgen voor relevante bezoekers en betrokkenheid. Vandaar uit creëren wij conversie en retentie.
Websiteperspectief Wat dient de site te presteren? Wij analyseren en optimaliseren de essentiële mix van kwalitatieve en actuele content, gebruikersgemak en toegankelijkheid, website ontwerp, look & feel, vormgeving, rich media en technische performance.
Organisatieperspectief Wij adviseren over en indien gewenst helpen mee met de inrichting van uw internetorganisatie dat topfit is om online marketing slagvaardig uit te voeren. Hierbij komen aan de orde: organisatie en inrichting, kennisniveau en innovatiekracht, geschikte hardware en software, processen en hulpmiddelen.
Lees meer over onze concrete aanpak met betrekking tot online marketing ontwikkeling.